INDEMNITZACIO MÀXIMA PER ACOMIADAMENT

227

Actualment la indemnització màxima per acomiadament improcedent és de 33 dies de sou per any de servei amb un topall de 24 mensualitats.

Anteriorment a la reforma del 2.012 era de 45 dies de sou per any de servei amb un topall de 42 mensualitats.

Per protegir als treballadors amb contractes celebrats abans de la reforma del 2.012 hi ha la Disposició Transitòria que regula la indemnització en aquest casos; que diu “La indemnización por despido improcedente de los contratos formalizados con anterioridad al 12 de febrero de 2.012 se calcularán a razón de cuarenta y cinco días de salario por año de servicio por el tiempo de prestación de servicios anterior a dicha fecha, prorrateándose por meses los periodos de tiempo inferiores a un año, y a razón de treinta y tres días de salario por año de servicio por el tiempo de prestación de servicios posterior, prorrateándose igualmente por meses los periodos de tiempo inferiores a un año. El importe indemnizatorio no podrá ser superior a setecientos veinte días de salario, salvo que del cálculo de la indemnización por el periodo anterior al 12 de febrero de 2.012 resultase un número de días superior, en cuyo caso se aplicará este importe indemnizatorio máximo, sin que dicho importe pueda ser superior a cuarenta y dos mensualidades , en ningún caso”.

Així doncs, es calcula fins el 12 de febrer de 2.012 per veure si es supera els 720 dies de indemnització, i en aquest cas s’aplicaria el límit de 42 mensualitats.

A Bigorra Advocats el podem assessorar sobre qualsevol qüestió laboral , adreçant-se a la Sra. Nuria o al Sr. Angel Bigorra.